Prusice: usługi sprawowania kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi w ramach zadania: Przebudowa drogi gminnej Skokowa - Piotrkowice
Numer ogłoszenia: 280332 - 2011; data zamieszczenia: 08.09.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Prusice , Rynek 1, 55-110 Prusice, woj. dolnośląskie, tel. 071 3126224, faks 071 3126229.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: usługi sprawowania kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi w ramach zadania: Przebudowa drogi gminnej Skokowa - Piotrkowice.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są usługi sprawowania kompleksowego nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi w ramach inwestycji pn.: Przebudowa drogi gminnej Skokowa - Piotrkowice. Inwestycja zlokalizowana jest na działkach nr ewid.: 84 AM-1, obręb Skokowa, 360, 365/2, 399 obręb Piotrkowice, Gmina Prusice. Dokumentacja projektowa oraz opis zadania znajduje się na stronie Zamawiającego: www.bip.prusice.pl zamówienia publiczne/2011/Przebudowa drogi gminnej Skokowa - Piotrkowice. Strony ustalają, że określony w ust 1 przedmiot umowy obejmuje w szczególności: 1) reprezentowanie inwestora na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem i pozwoleniem na budowę, przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej, 2) sprawdzanie jakości wykonywanych robót i wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do stosowania w budownictwie, 3) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, 4) potwierdzanie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad, a także kontrolowanie rozliczeń budowy, 5) wydawanie poleceń i instrukcji wykonawcy robót budowlanych celem prawidłowego i rzetelnego wykonania prac określonych w umowie z wykonawcą robót budowlanych, 6) opiniowanie wniosków od wykonawcy robót budowlanych o przesunięciu terminu wykonania prac oraz ich przedstawianie do akceptacji Zamawiającemu, 7) prawo żądania od kierownika budowy lub kierownika robót wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdyby ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę, 8) kontrolę jakości używanych materiałów łącznie z prawem żądania dodatkowych badań jakościowych, a w szczególności obowiązkowy odbiór przedstawionych przez wykonawcę robót budowlanych certyfikatów i deklaracji zgodności materiałów przed ich wbudowaniem, 9) żądanie usunięcia przez wykonawcę robót budowlanych ujawnionych wad w wykonanych robotach oraz wnioskowanie o potrącenie z wynagrodzenia wykonawcy robót budowlanych kar umownych w przypadku nie usunięcia tych wad, 10) udział w czynnościach odbioru końcowego, gwarancyjnego. W ramach tych czynności Wykonawca zobowiązany jest do: a) stwierdzenia gotowości do odbioru, b) przekazania Zamawiającemu protokołów odbioru, 11) dbanie o interesy Zamawiającego oraz podejmowanie czynności zapewniających techniczną poprawność realizowanej inwestycji, 12) pobyt na terenie realizacji inwestycji w każdym przypadku gdy zaistnieje taka potrzeba (nie rzadziej jednak niż raz w tygodniu) w okresie realizacji robót budowlanych oraz bieżące reprezentowanie Zamawiającego na budowie poprzez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z przepisami prawa, umową oraz dokumentacją projektową i pozwoleniem na budowę, 13) przedkładanie pisemnych miesięcznych raportów dla Zamawiającego zawierających opis postępu prac, potwierdzenie zgodności postępu prac z ustalonym harmonogramem, przybliżony obmiar wykonanych robót, 14) potwierdzanie wykonanych robót jako podstawy do zapłaty wynagrodzenia wykonawcy robót budowlanych, 15) sygnalizowanie Zamawiającemu o wszelkich okolicznościach mogących mieć wpływ na terminowość oraz poprawność wykonywanych robót budowlanych oraz o wystąpieniu okoliczności nieprzewidzianych w dokumentacji projektowej, 16) udział w czynnościach przekazania wykonawcy robót budowlanych terenu budowy i udział w naradach technicznych organizowanych przez Zamawiającego, 17) sprawdzanie objęcia ubezpieczeniem wykonawcy robót budowlanych przez cały okres budowy. Wykonawca zobowiązany będzie do wypełniania obowiązków zgodnie z ustawą Prawo Budowlane (Dz. U. z 2003 roku Nr 207 poz. 2016 z późn. zm.), dokumentacją projektową, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych oraz przepisami BHP. Wykonawca nie będzie posiadał prawa do składania oświadczeń woli i zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego, w szczególności dotyczy to wydawania poleceń wykonywania dodatkowych robót budowlanych. Zamawiający wyznacza osobę, która będzie sprawować funkcję Inspektora nadzoru inwestorskiego w specjalności drogowej na koordynatora czynności inspektorów nadzoru inwestorskiego. Szczegółowy zakres robót budowlanych, które mają zostać objęte nadzorem inwestorskim określa dokumentacja projektowa, w tym specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych oraz przedmiary robót..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.52.00.00-9.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2011.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: nie dotyczy

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zmiana umowy może nastąpić, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z poniższych okoliczności: 1) konieczności zmiany terminu realizacji umowy na roboty budowlane, w przypadku wystąpienia wyjątkowego zdarzenia lub okoliczności, warunków atmosferycznych uniemożliwiających zachowanie technologii wykonania robót a także w przypadku wystąpienia robót dodatkowych koniecznych do wykonywania podstawowego zakresu zadania oraz konieczności wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej (fakt ten zostanie potwierdzony wpisem do dziennika budowy), jak również w przypadku wystąpienia nie dających się przewidzieć zjawisk geologicznych i hydrologicznych pojawiających się w trakcie budowy, a także innych nie przewidzianych okoliczności jak np. odkrywki archeologiczne, odkrycie niewybuchu, itp., co może spowodować konieczność przedłużenia terminu wykonania umowy, 2) w przypadku, gdy realizacja robót budowlanych przedłuży się ponad okres obowiązywania umowy lub okres udzielonej gwarancji na roboty budowlane będzie dłuższy niż okres obowiązywania umowy, termin realizacji umowy w zakresie czynności nadzoru w okresie gwarancji na roboty budowlane ulegnie przedłużeniu, o okres realizacji tych czynności, 3) zmiana danych podmiotowych dotyczących Wykonawcy, lokalizacji siedziby biura Wykonawcy 4) zmiany danych osobowych - zmiany osób (personelu), 5) zmiany uwarunkowań prawnych i formalnych realizacji, spowodowanych działaniem osób trzecich, 6) zmiany korzystne dla Zamawiającego, 7) zmiany wynagrodzenia wykonawcy w przypadku zmiany przez ustawodawcę przepisów dotyczących stawki podatku VAT, Wszystkie powyższe postanowienia opisane w ust. 1 z wyłączeniem ust. 7 stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. Warunkiem dokonania zmian postanowień zawartej umowy w formie aneksu do umowy jest zgoda obu stron wyrażona na piśmie, pod rygorem nieważności zmiany.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.prusice.pl/zamówienia publiczne/rok 2011
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy w Prusicach, Rynek 1, 55-110 Prusice.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 16.09.2011 godzina 11:00, miejsce: Ur